Implementarea Akeneo PIM, magazinului Adobe Commerce și CMS extins pentru Amica
Provocare
Amica SA este cel mai mare producător polonez de electrocasnice, activ din 1945. Compania oferă o gamă completă de electrocasnice mari și mici, inteligente, care se remarcă prin tehnologie de ultimă generație și design modern. Cu prezență pe 40 de piețe externe, peste 70% din venituri provin din exporturi.
Compania își propunea să creeze un website modern în care să prezinte detaliat întreaga gamă de produse astfel încât utilizatorii să poată accesa informațiile despre acestea și să aibă posibilitatea de a achiziționa online accesorii și servicii suplimentare. De asemenea, Amica intenționa să implementeze un motor de comparare a produselor, avansat și intuitiv, un element esențial în industria electrocasnicelor.
Pentru a implementa acest proiect și următoarele care implică detaliile produselor, a fost necesară dezvoltarea unei arhitecturi care să permită centralizarea și unificarea proceselor legate de gestionarea datelor. Amica a trebuit să aleagă, de asemenea, unu sistem de clasă PIM adecvat.
Pentru a face aceste modificări Amica s-a adresat Exorigo-Upos – ca partener tehnologic oficial al Adobe și Akeneo, furnizori de soluții de vârf în comerțul electronic.
Soluție
Lucrările de proiectare au început cu aprobarea sistemelor viitoare. Echipa de proiect a stabilit ulterior ordinea în care vor avea loc implementările. Exorigo-Upos, în calitate de partener tehnologic, a dorit să se asigure în această etapă că toate nevoile de afaceri ale Amica au fost identificate,pentru a garanta că soluțiile alese vor răspunde eficient acestora.
Punctul de plecare a fost MVP pentru Akeneo PIM, deoarece era important ca datele despre produsele din sistemele esențiale să fie colectate și verificate. De asemenea, era necesar să se unifice informațiile despre produse conform modelelor PIM – acest pas trebuia să aibă loc înainte de lansarea proiectelor ulterioare.
Implementarea țintă a sistemului PIM a fost o provocare. A fost un succes doar datorită angajamentului echipei de proiect din partea Amica și experienței Exorigo-Upos în implementarea unor astfel de proiecte.
Proiectarea a început cu aprobarea sistemelor, urmată de stabilirea ordinii în care acestea vor fi implementate de către echipa de proiect. În calitate de partener tehnologic, Exorigo-Upos s-a asigurat că, în această etapă, toate nevoile de business ale Amica au fost pe deplin identificate, pentru ca soluțiile propuse să fie îndeplinite cu precizie.
Primul pas a fost dezvoltarea MVP pentru Akeneo PIM, esențial pentru colectarea și verificarea datelor despre produse din sisteme. De asemenea, a fost necesară unificarea informațiilor despre produse conform modelelor PIM, un proces care trebuia finalizat înainte de lansarea etapelor următoare ale proiectului.
Implementarea completă a sistemului PIM a reprezentat o provocare, dar a fost finalizată cu succes datorită angajamentului remarcabil al echipei de proiect Amica și expertizei Exorigo-Upos în implementarea de proiecte similare.
Scala implementării este ilustrată cel mai bine prin elementele sale:
- Dezvoltarea unui model de date universal pentru întreaga grupare Amica.
- Luarea în considerare a 2.500 de atribute.
- Standardizarea și pregătirea unui proces standard de gestionare a datelor pentru nouă piețe și limbi.
- Crearea a peste 3.000 de reguli automate pentru maparea datelor.
Echipa Amica a dezvoltat și integrat interfețe între sistemul intern și Akeneo, însă complexitatea și diversitatea datelor au reprezentat o provocare semnificativă.
Implementarea soluției globale de gestionare a datelor despre produse – Akeneo PIM – a fost un pas esențial, deoarece a constituit baza pentru viitoarele implementări digitale. Proiectul a fost o provocare uriașă încă de la început, deoarece Akeneo PIM nu doar că trebuia să integreze sisteme diferite, ci și să armonizeze domenii diverse, precum producția, care descrie materialele într-un mod diferit față de marketing și vânzări. Datorită sprijinului și experienței vaste ale echipei Exorigo-Upos dedicate acestui proiect, precum și angajamentului echipei de proiect din cadrul Amica, am reușit să atingem obiectivele propuse. În prezent, Akeneo PIM reprezintă sursa principală de informații complete despre produsele pentru piețele companiei. Sistemul produce în prezent site-uri pentru trei branduri diferite pe trei piețe, acceptând date în patru limbi. De asemenea, furnizează informații pentru sistemele de suport pentru vânzări și agențiilor de digital cu care colaborează grupul Amica.Am planificat deja extinderea pentru noi branduri, piețe și integrări suplimentare.
– Piotr Zieliński, Sales Digitalization Vice Director– Amica
Următorul proiect, conform planului, a fost implementarea platformei Adobe Commerce. Echipa de e-commerce de la Exorigo-Upos s-a concentrat pe partea tehnologică, în timp ce agenția GoldenGrid a lucrat la UX și designul grafic al site-ului. Cele două companii au colaborat și au implementat cu succes împreună mai multe site-uri datorită competențelor complementare și a unui project management bine stabilit. Această cooperare strânsă a fost esențială pentru livrarea proiectelor la timp și la nivelul de calitate așteptat.
Alegerea platformei Adobe a fost rezultatul unui proces de evaluare care a durat câteva luni, timp în care am analizat diverse soluții globale de e-commerce. În cele din urmă, am optat pentru Adobe Commerce Cloud, o soluție ce ne oferă flexibilitate în crearea website-urilor și a magazinelor de produse. Platforma oferă numeroase funcționalități standard, printre care se numără prezentarea detaliată a produselor, un motor de căutare intuitiv și un sistem avansat de comparare a produselor, esențial în industria noastră. Colaborând cu echipa GoldenGrid pentru designul grafic, am apreciat integrarea conceptului „mobile first” de către Adobe, care a fost o premisă centrală a proiectului. De asemenea, un aspect important a fost integrarea platformei cu diverse alte sisteme. Împreună cu echipa de analiști, arhitecți și programatori, am conectat eficient Adobe la sistemele SAP, operatorii de plăți și companiile de curierat. Experiența dobândită prin dezvoltarea acestui prim site avansat ne ajută acum să implementăm soluții similare pentru alte branduri din grupul Amica.
– Robert Drożyński, Project Leader responsabil în Grupul Amica pentru construirea și implementarea strategiei de comerț electronic
Exorigo-Upos a recomandat cea mai recentă versiune a Adobe Commerce Cloud (Magento) 2.4 ca platformă tehnologică de bază. Aceasta a fost integrată inițial cu Akeneo PIM, apoi am asigurat schimbul de date cu SAP ERP, SAP CRM și alte soluții interne Amica, precum și cu operatorul logistic Hellmann.
O provocare interesantă a fost dezvoltarea unui set de componente CMS dedicate, care să permită utilizatorilor din cadrul Amica să configureze independent elemente ale site-ului, cum ar fi crearea de landing pages. Acest obiectiv a fost atins prin implementarea mai multor extensii ale modulului Magento Page Builder ceea ce a făcut ca acest proiect să fie cea mai complexă implementare Adobe realizată de Exorigo-Upos până acum, în ceea ce privește dezvoltarea CMS.
Proiectarea interfețelor și experienței utilizatorului (UX) pentru întregul mediu de e-commerce a fost o sarcină complexă pentru echipa de design GoldenGrid. Pe de o parte, dispuneam de numeroase date cantitative și calitative care ne-au ajutat să creăm o platformă de vânzări eficientă pentru Amica. Pe de altă parte, a trebuit să adaptăm arhitectura informațională și procesele în funcție de diversele posibilități și limitări tehnologice. Toate acestea au fost realizate pentru ca elementele create să fie suficient de flexibile, permițând echipei Amica să dezvolte în mod independent noi subpagini pe site-ul Amica.pl, dar și să poată implementa în același timp alte site-uri de e-commerce pentru piețele internaționale.
A fost o provocare semnificativă. O echipă formată din peste 12 persoane a petrecut numeroase ore analizând și modelând datele colectate. În urma acestui efort, am proiectat sute de interfețe adaptate atât pentru dispozitive mobile, cât și pentru desktop, care au fost aplicate într-un design dedicat mai multor piețe europene.
– Rafał Niemczynowicz, Head of UX – GoldenGrid
Din perspectiva experienței utilizatorului, am creat un motor de căutare intuitiv și un sistem avansat de comparare a produselor, funcționalități deosebit de importante pentru Amica. De asemenea, am optimizat întregul proces de cumpărare, atât din punct de vedere al confortului și designului creat de GoldenGrid, cât și din perspectiva eficienței și vitezei de implementare realizate de echipa de dezvoltare Exorigo-Upos. Clienții magazinului beneficiază de informații detaliate despre produse, inclusiv specificații, recenzii, descărcări, sugestii și produse recomandate. Întreaga soluție este disponibilă atât în versiunea desktop, cât și pe dispozitive mobile.
Decizia companiei Amica de a ne alege ca furnizori pentru cele două soluții esențiale – platforma Adobe Commerce și Akeneo PIM pentru gestionarea informațiilor despre produse – a fost o dovadă de încredere. Implementarea acestor sisteme a fost o provocare considerabilă care a fost depășită cu succes datorită experienței și expertizei echipei mele, precum și deschiderii și angajamentului din partea clientului. Împreună cu Amica, am implementat PIM, iar ulterior, alături de GoldenGrid, am creat un nou magazin online de care suntem extrem de mândri. Acum, clienții vor putea aprecia eforturile noastre, bucurându-se de o experiență de cumpărare plăcută.
– Przemysław Łukaszewski, E-commerce Business Unit Director – Exorigo-Upos
Toate implementările Akeneo PIM și Adobe Commerce (Magento) au fost atent planificate. Prima etapă a fost organizarea și gestionarea eficientă a informațiilor despre produse, urmată de crearea noul website, alimentat cu aceste date.
Rezultat
Implementarea Akeneo PIM a oferit Amica un suport tehnologic solid pentru extinderea afacerii. Aceasta a permis integrarea rapidă și eficientă a altor soluții, în special pentru e-commerce, dar a facilitat și intrarea pe piețe noi și vânzarea diverselor branduri.
Sistemul implementat de Exorigo-Upos a răspuns așteptărilor Amica, oferind scalabilitate și flexibilitate. Datorită acestui sistem, datele despre produse pot fi partajate cu ușurință pe orice canal de vânzare sau de marketing, asigurând un timp rapid de lansare pe piață.
Calitatea gestionării informațiilor despre produse în cadrul grupului Amica s-a îmbunătățit semnificativ, prin creșterea acurateței datelor și reducerea timpului necesar pentru pregătirea, verificarea și publicarea acestora. Automatizarea sarcinilor, prin motorul de reguli Akeneo, a introdus un nou proces de mapare tehnică a datelor cu descrierile și caracteristicile funcționale pregătite de către departamentul de marketing.
În cazul Adobe Commerce, noua soluție s-a dovedit extrem de practică atât pentru clienții Amica, cât și pentru angajații companiei. A fost creată o platformă unificată pentru gestionarea conținutului și vânzărilor din e-commerce, care poate fi extinsă pentru dezvoltarea site-urilor altor companii și branduri din cadrul grupului Amica. Astfel, după lansarea versiunii poloneze, au fost implementate rapid noi domenii pentru Fagor – una dintre mărcile Amica – mai întâi pe piața cehă și apoi pe cea spaniolă.
Astăzi, Amica beneficiază de două dintre cele mai avansate soluții tehnologice în e-commerce și are capacitatea de se lansa online rapid pe piețe noi. Clienții pot vizita oricând site-ul brandului, pot accesa detaliile despre produse și pot lua decizii mai bune de cumpărare. În același timp, angajații dispun de soluții care le-au optimizat munca zilnică în gestionarea informațiilor despre produse și în administrarea structurii site-ului.