Implementarea Sistemului Queue într-o rețea globală de hipermarketuri
Provocare
Clientul este o filială locală a unei rețele globale de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate. Retailerul are magazine în zeci de țări pe mai multe continente.
În unele dintre magazinele sale, clientul utiliza un sistem care direcționa clienții către casele de marcat, însă acesta necesita mentenanță constantă din partea personalului. Compania nu era mulțumită de această soluție și avea nevoie de un sistem nou, care să ghideze automat clienții către casele de marcat, fără intervenția personalului, permițându-le acestora să se concentreze pe alte sarcini. Compania a decis să încredințeze Exorigo-Upos implementarea unui sistem inovator Queue (SLQS).
Prima fază a proiectului a început în primăvara anului 2020, cu provocarea suplimentară a declanșării pandemiei ceea ce a făcut ca statusurile interne din cadrul echipei de proiect să fie desfășurate online atât în timpul dezvoltării, cât și în faza de testare. O altă provocare a fost imposibilitatea testării UAT în mediul de laborator al clientului.
Soluție
Analiza tehnică și funcțională a avut loc în aprilie 2020, cu discuții formale care au continuat până la sfârșitul lunii iulie. Dezvoltarea soluției a început în luna septembrie a aceluiași an și s-a finalizat în octombrie 2020. Am efectuat teste de la mijlocul lunii octombrie până în luna noiembrie, într-un magazin din Gliwice, unde a fost implementat și testat SLQS cu asistența echipei noastre de testare și dezvoltare. După un weekend de funcționare a noului sistem, am primit feedback de la personalul magazinului. După pregătirea modificărilor pe baza feedback-ului clientului, am început testele pilot. Acestea au durat din decembrie până în februarie 2021 în magazinele din Gliwice, Varșovia și Cracovia. În cele din urmă, din martie până în mai 2021, sistemul Queue a fost implementat în întreaga rețea a clientului, înlocuind vechiul sistem.
Rezultat
Clientul a foarte mulțumit de rezultatul obținut. Implementarea sistemului Queue în magazinele brandului din Polonia a dus la o creștere a productivității personalului de la casele de marcat, datorită SLQS. Funcționarea automată a acestui sistem a permis accesul mai rapid al clienților către o casă de marcat liberă, îmbunătățind astfel experiența de cumpărături și crescând numărul de clienți deserviți.