Bricoman.pl pe Magento 2. Noua versiune a platformei de comerț electronic
Provocare
Bricoman este un lanț unic de magazine moderne de bricolaj, care oferă materiale de construcție, accesorii, unelte profesionale, servicii și sfaturi pentru a ajuta profesioniștii să realizeze proiecte de modernizare a locuinței pentru clienții lor.
Cumpărătorii sunt atât profesioniști, cât și persoane fizice care construiesc, renovează sau decorează case, apartamente, clădiri comerciale sau industriale. Bricoman oferă zeci de mii de produse – de la materiale de construcție la bricolaj, cu o rețea de magazine situate în întreaga Polonie.
Pentru a îmbunătăți operativitatea magazinului online și a actualiza versiunea existentă a platformei Magento, Bricoman a căutat un furnizor de încredere care să implementeze soluții actuale de e-commerce.
Soluție
Bricoman a ales să încredințeze această sarcină companiei Exorigo-Upos, după o colaborare de lungă durată în domeniul serviciilor IT pentru magazinele sale fizice. Decizia a fost influențată și de parteneriatul anterior dintre cele două companii pentru mentenanța și dezvoltarea sistemului de e-commerce.
„Schimbarea magazinului online Bricoman a fost determinată, printre altele, de nevoia de a implementa noi soluții tehnologice. Dorim să fim întotdeauna în pas cu cele mai recente tendințe și să oferim clienților noștri o experiență de cumpărături din ce în ce mai bună. Noul site web aduce nu doar funcționalități îmbunătățite, ci și un design modern și reîmprospătat, care ne permite să prezentăm și mai bine gama de produse Bricoman”, a declarat Agata Dublasiewicz, Manager Proiect E-commerce la Bricoman.
Proiectul a început cu o serie de întâlniri și o analiză pre-implementare realizată alături de client, pentru a identifica problemele și provocările din cadrul sistemului actual de vânzări online. Analiza detaliată a orientărilor operaționale și a proceselor cheie de business le-a permis specialiștilor Exorigo-Upos să aleagă cea mai bună opțiune pentru implementarea noului sistem și să propună cea mai bună soluție posibilă.
„Primul pas în colaborarea cu Bricoman a fost realizarea unei analize a nevoilor clienților pentru a defini clar obiectivele. Partea de programare s-a bazat pe sistemul central pregătit de Adeo (Bricoman) și a a vizat extinderea și adaptarea site-ului la așteptările și nevoile clientului. Elementul cheie al proiectului a fost implementarea magazinului online, urmând ca în a doua etapă să ne concentrăm pe dezvoltarea acestuia după lansare” – spune Sylwia Pacek-Kuna, Manager Proiect E-commerce la Exorigo-Upos.
Pentru a ne atinge obiectivul, am analizat platforma existentă și am organizat un workshop împreună cu clientul. La acel moment, Bricoman utiliza Magento 1.9, susținut de Exorigo-Upos. În urma acestei analize, am decis să implementăm un nou magazin online pe platforma Magento 2, bazat pe modulele fundamentale ale sistemului furnizat de Adeo (Bricoman).
Noul magazin, destinat clienților din retail B2B și B2C, a fost integrat cu o gamă de sisteme externe, inclusiv:
– procesarea comenzilor;
– calcularea costurilor de livrare pe baza distanței de transport;
– geolocalizare și calcularea rutei de livrare;
– integrarea cu modulele serviciilor de transport;
– integrarea canalelor de vânzare;
– integrarea cu operatorul de plăți;
– integrarea cu sistemul de loialitate, promoții și vânzări în magazinele tradiționale.
De asemenea, am migrat baza de date a clienților pe noua platformă.
Implementarea Magento a fost realizată folosind metodologia agile – pentru management de proiecte și dezvoltare. Aceasta le-a permis ambelor părți să fie mai flexibile și să adapteze platforma la cerințele și așteptările emergente ale afacerii.
Rezultat
Pe lângă un design grafic modern, magazinul online actual al clientului a dobândit o serie de îmbunătățiri care au crescut semnificativ eficiența și scalabilitatea soluției. Ca parte a dezvoltării post-lansare a site-ului, am susținut optimizarea și poziționarea platformei, ceea ce a dus la o indexare mai bună în Google.